Jak to by?o z budow? ko?cio?a w Niech?oninie
Dodane przez Jadwiga dnia Lipiec 09 2016 18:46:34
"Jak to by?o z budow? ko?cio?a w Niech?oninie" i inne legendy s? autorstwa mieszkanki parafii Niech?onin, Pani Teresy Dwórznik - Roma?skiej.
Poetka, pisarka, cz?onkini Dzia?dowskiej Ku?ni S?owa, dawniej wieloletnia nauczycielka, obecnie po?wi?ca si? swojej pasji, jak? jest pisanie.

Kliknij aby obejrze? w pe?nym rozmiarze  Kliknij aby obejrze? w pe?nym rozmiarze
Cz?sto spotyka si? z czytelnikami oraz uczniami w szko?ach- na zdj?ciach podczas pobytu w Szkole Podstawowej w Niech?oninie w maju 2016r.

23 maja 2016 roku uczniowie klasy V i VI pog??biali wiedz? o polskich legendach. Szczególnymi bohaterkami by?y legendy prezentowane przez pani? Teres?  Dwórznik – Roma?sk? , która napisa?a ksi??k? Bajdy znad Wkry i Welu.

            Pani Teresa Dwórznik – Roma?ska zwróci?a w swoich utworach uwag? na ciekawe lokalne miejsca, które odmalowa?a s?owami, wzbogaci?a niezwyk?ymi postaciami. W legendach pojawi?y si? nazwy rzek: Wkra, Wel.  Wyst?pi?y nazwy miejscowo?ci, które znamy, bo znajduj? si? ca?kiem niedaleko, przeje?d?amy przez nie, odwiedzamy w nich znajomych, rodzin?. To Jab?onowo, Gnojno, Prusinowo, Ksi??y Dwór, Dzia?dowo, Narzym, Niech?onin, Szronka, Zalesie, Gruszka.


Uczniowie poznali nast?puj?ce opowie?ci: Czarcia ??ka, Dwie Wkry, Jak to by?o z budow? ko?cio?a w Niech?oninie, Psuj, W?dó? w Jab?onowie.

Podczas spotkania pilni s?uchacze wykonali prace plastyczne i nie tylko plastyczne. Zwrócili uwag? na prawd? geograficzn? pokazan? w bajdach, na elementy fantastyczne niezwyk?e wydarzenia, postacie. Wspólnie starali si? wydoby? z utworów nauki, jakie? ?yciowe wskazówki. Oto one:

1. Nie nale?y zawiera? pochopnych umów.

2. Cierpliwo?? jest cennym darem.

3. Dbajmy o dobro wspólne, jakim jest otaczaj?ca nas przyroda.

            Na zako?czenie spotkania pani Teresa Dwórznik Roma?ska podzi?kowa?a za zaproszenie jej do Szko?y Podstawowej w Niech?oninie.

Podarowa?a uczniom cenny dar swoj? ksi??k? pe?n? malowniczych opowie?ci.